I.

Warunki ogólne

1.    Niniejsze ogólne warunki handlowe (zwane dalej „Regulamin) zostały wydane na podstawie § 1751 i nast. ustawy nr 89/2012 Sb. czeskiego kodeksu cywilnego (zwanego dalej „kodeksem cywilnym)

Detail - Hair style s.r.o.

REGON: 29211701

NIP: CZ29211701

z siedzibą: Trebicska 1678/60, CZ 59401 Velke Mezirici

zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Brnie, sekcja C, wpis 66007             

dane kontaktowe:

info@mianola.pl

www.mianola.pl

(zwany dalej „sprzedający“)

 

2.    Niniejszy Regulamin określa wzajemne prawa i obowiązki sprzedającego oraz kupującego będącego osobą fizyczną, który zawiera umowę kupna poza swoją działalnością gospodarczą jako konsument lub w ramach swojej działalności gospodarczej (zwanego dalej: „kupującym) za pośrednictwem strony internetowej znajdującej się na stronie internetowej www.mianola.pl  (zwanej dalej „sklepem internetowym).

3.    Regulamin jest nieodłączną częścią umowy kupna. Wszelkie odstępstwa od warunków określonych w umowie kupna mają pierwszeństwo przed zapisami niniejszych warunków.

4.    Niniejszy regulamin oraz umowa sprzedaży są zawierane w języku polskim.

 

II.

Informacje o towarach i cenach

1.    Informacje dotyczące towarów, w tym ceny poszczególnych towarów i ich główne cechy, są podane w ofercie sklepu internetowego. Ceny towarów zawierają podatek od towarów i usług, wszystkie powiązane opłaty oraz koszty zwrotu towarów, jeżeli towary ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone z wykorzystaniem tradycyjnej drogi pocztowej. Ceny towarów pozostają aktualne przez okres ich wyświetlania w sklepie internetowym. Niniejsze postanowienie nie wyklucza negocjacji umowy kupna na indywidualnie uzgodnionych warunkach.

2.    Wszelkie prezentacje towarów umieszczone w ofercie sklepu internetowego mają charakter informacyjny, a sprzedający nie ma obowiązku zawarcia umowy kupna dotyczącej wymienionych towarów.

3.    W sklepie internetowym publikowane są informacje o kosztach związanych z opakowaniem i dostawą towarów.

4.    Ewentualne rabaty od ceny zakupu towarów nie mogą być ze sobą łączone, z wyjątkiem sytuacji, gdy sprzedający i kupujący uzgodnią inaczej.

5.    W dniu 13 sierpnia 2005 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o odpadach. Nowelizacja wprowadza obowiązki dla producentów i sprzedawców urządzeń elektrycznych, które ostatecznie dotyczą również konsumentów końcowych. Sprzedający przenosi koszt opłat recyklingowych na siebie, co pozwala kupującemu zaoszczędzić pieniądze (opłata recyklingowa jest wliczona w cenę produktu). W związku z tym opłata recyklingowa nie jest doliczana do ceny końcowej.

6.    Zdjęcia zamieszczone w sklepie internetowym służą wyłącznie celom informacyjnym, a dostarczone towary mogą różnić się od opublikowanych zdjęć bez uprzedniego powiadomienia.

 

III.

Zamówienie i zawarcie umowy kupna

1.    Koszty poniesione przez kupującego podczas korzystania ze środków komunikacji na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych) ponosi kupujący. Koszty te nie różnią się od stawki standardowej.

2.    Kupujący zamawia towary w następujący sposób:

·         za pośrednictwem swojego konta klienta, pod warunkiem wcześniejszej rejestracji w sklepie internetowym,

·         wypełniając formularz zamówieniowy bez konieczności rejestracji.  

3.    Składając zamówienie, kupujący wybiera produkt, liczbę sztuk, sposób płatności oraz dostawy.

4.    Przed wysłaniem zamówienia kupujący może sprawdzić i zmienić dane podane podczas składania zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do sprzedającego poprzez kliknięcie przycisku „Potwierdź zamówienie”. Informacje podane w zamówieniu sprzedający uznaje za prawidłowe. Warunkiem ważności zamówienia jest wypełnienie wszystkich obowiązkowych danych w formularzu zamówienia oraz potwierdzenie przez kupującego, że zapoznał się z niniejszym regulaminem.

5.    Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia sprzedający prześle kupującemu potwierdzenie otrzymania zamówienia na adres e-mail podany przez kupującego podczas składania zamówienia. Potwierdzenie jest automatyczne i nie jest uważane za zawarcie umowy. W załączniku do potwierdzenia znajdują się aktualne warunki handlowe sprzedającego. Umowa kupna zostaje zawarta dopiero po otrzymaniu zamówienia przez sprzedającego. Powiadomienie o przyjęciu zamówienia jest dostarczane na adres e-mail kupującego.

6.    W przypadku, gdy którykolwiek z wymogów określonych w zamówieniu nie może zostać spełniony, sprzedający prześle kupującemu zmienioną ofertę na jego adres e-mail. Zmieniona oferta zostanie uznana za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna zostanie zawarta poprzez potwierdzenie kupującego o akceptacji niniejszej oferty na adres e-mail sprzedającego podany w niniejszym Regulaminie.

7.    Wszystkie zamówienia przyjęte przez sprzedającego są wiążące. Kupujący może anulować zamówienie do momentu otrzymania powiadomienia o przyjęciu zamówienia przez sprzedającego. Kupujący może anulować zamówienie w formie pisemnej na adres e-mail sprzedającego wskazany w niniejszym regulaminie.

8.    W przypadku wystąpienia ewidentnego błędu technicznego po stronie sprzedającego przy podawaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub podczas procesu składania zamówienia, sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru kupującemu za błędną cenę, nawet jeżeli kupującemu zostało wysłane automatyczne potwierdzenie otrzymania zamówienia zgodnie z niniejszym regulaminem. Sprzedający poinformuje kupującego o błędzie bez zbędnej zwłoki i prześle kupującemu poprawioną ofertę na adres e-mail kupującego. Zmieniona oferta zostanie uznana za nową propozycję umowy kupna, a umowa kupna zostanie w tym przypadku zawarta poprzez potwierdzenie jej otrzymania przez kupującego na adres e-mail sprzedającego.

 

IV.

Konto klienta

1.    Na podstawie rejestracji dokonanej w sklepie internetowym, może kupujący uzyskać dostęp do swojego konta klienta. Ze swojego konta klienta kupujący może kupujący zamówić towary. Kupujący może zamawiać towary również bez rejestracji.

2.    Podczas rejestracji konta klienta i przy zamawianiu towarów kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i zgodnych z prawdą informacji. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji informacji podanych na koncie użytkownika w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zmian. Informacje podane na koncie klienta oraz podczas zamawiania towarów przez kupującego są uważane przez sprzedającego za poprawne.

3.    Uzyskanie dostępu do konta klienta jest zabezpieczone nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności dotyczącej informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta klienta. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za nadużycia konta klienta przez osoby trzecie.

4.    Kupujący nie jest upoważniony do udzielania osobom trzecim zgody na korzystanie z konta klienta.

5.    Sprzedający może usunąć konto użytkownika, szczególnie jeżeli kupujący nie korzysta już ze swojego konta użytkownika lub jeżeli kupujący narusza swoje prawa wynikające z umowy kupna i niniejszego regulaminu.

6.    Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto klienta może nie być dostępne nieprzerwanie, w szczególności z powodu koniecznej konserwacji oprogramowania i wyposażenia komputerowego sprzedającego lub koniecznej konserwacji oprogramowania i wyposażenia komputerowego osób trzecich.

 

V.

Warunki płatności i dostawy towarów

1.    Kupujący może zapłacić za towary i inne koszty związane z dostawą towarów na podstawie umowy kupna w następujący sposób:

·         przelewem bankowym na rachunek bankowy sprzedającego:

o   waluta PLN (zł)

o   waluta EUR (€):

§  SK0483300000002400210313 (Swift/BIC:FIOZSKBAXXX), prowadzony przez Fio banka, a.s.

o   waluta CZK (Kč):

§  2600175217/2010, prowadzony przez Fio banka, a.s.

§  43-6868730267/0100, prowadzony przez Komerční banka, a.s.

·         bezgotówkowo za pomocą karty kredytowej,

·         bezgotówkowo przelewem bankowym na konto sprzedającego za pośrednictwem bramki płatniczej GoPay,

·         gotówka przy odbiorze przesyłki,

·         gotówką lub kartą kredytową przy odbiorze osobistym w sklepie stacjonarnym,

·         gotówką lub kartą kredytową przy odbiorze osobistym w punkcie odbioru paczek,

·         za pośrednictwem pożyczki udzielonej przez osobę trzecią.

2.    Wraz z ceną zakupu kupujący jest zobowiązany do zapłaty sprzedającemu kosztów związanych z przygotowaniem i dostawą zamówionych towarów w ustalonej wysokości. O ile wyraźnie nie wskazano inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towarów.

3.    W przypadku płatności pobraniowej zapłata za towar jest wymagalna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej wartość zakupu jest wymagalna w ciągu 7 dni od zawarcia umowy kupna.

4.    W przypadku płatności za pośrednictwem bramki płatniczej kupujący powinien postępować zgodnie z instrukcjami odpowiedniego dostawcy płatności elektronicznych.

5.    W przypadku płatności bezgotówkowej kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny zakupu towarów wraz z podaniem numeru zamówienia w tytule płatności. Obowiązek zapłaty za zamówienie jest spełniony w chwili zaksięgowania odpowiedniej kwoty na rachunku bankowym sprzedającego.

6.    Sprzedający nie wymaga od kupującego żadnej zaliczki ani innej podobnej płatności z góry. Zapłata kwoty zakupu przed wysyłką towaru nie ma charakteru zaliczki.

7.    Towary są doręczane kupującemu:

·         na adres podany przez kupującego w zamówieniu,

·         za pośrednictwem punktu nadania na adres punktu odbioru wskazany przez kupującego,

·         odbiorem osobistym w sklepie stacjonarnym sprzedawcy.

8.    Wybór sposobu dostawy dokonywany jest podczas procesu składania zamówienia.

9.    Koszt dostawy towaru w zależności od sposobu wysyłki i odbioru towaru jest określony w zamówieniu kupującego oraz w potwierdzeniu zamówienia przez sprzedającego. W przypadku uzgodnienia indywidualnego sposobu dostawy na życzenie kupującego, to kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tym sposobem dostawy.

10.  Jeżeli na podstawie umowy kupna sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia towaru do miejsca wskazanego przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru w chwili dostawy. W przypadku, gdy z przyczyn zależnych od kupującego konieczne jest dostarczenie towaru ponownie lub w inny sposób niż określony w zamówieniu, kupujący ma obowiązek pokryć koszty związane z ponowną dostawą towaru lub koszty związane z odmiennym sposobem dostawy.

11.  Przy odbiorze towaru od przewoźnika, kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia nienaruszalności opakowania przesyłki, a w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad powinien niezwłocznie powiadomić o tym przewoźnika. W przypadku usykodzenia opakowania, kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika.

12.  Sprzedający wystawia kupującemu dowód zakupu - fakturę. Dowód zakupu wysyłany jest na adres e-mail kupującego.

13.  Kupujący nabywa prawo własności do towarów poprzez zapłatę pełnej ceny zakupu towarów, w tym kosztów dostawy, ale nie przed ich odbiorem. Odpowiedzialność za przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub utratę towarów przechodzi na kupującego w momencie odbioru towarów lub w momencie, gdy kupujący miał obowiązek odbioru towarów, ale nie zrobił tego wbrew umowie kupna.

 

VI.

Odstąpienie od umowy

1.    Kupujący, który zawarł umowę kupna jako konsument, ma prawo odstąpić od umowy kupna.

2.    Termin na dokonanie odstąpienia od umowy wynosi 14 dni

·         od daty przyjęcia towaru,

·         od dnia przyjęcia ostatniej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest więcej niż jeden rodzaj towarów lub dostawa w kilku częściach,

·         od daty przyjęcia pierwszej dostawy towarów, jeżeli przedmiotem umowy jest regularna, powtarzająca się dostawa towarów.

3.    Kupujący nie może odstąpić od umowy kupna w przypadku:

·         świadczenia usług, jeżeli zostały one wykonane za uprzednią wyraźną zgodą kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedawca poinformował kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy,

·         dostawy towarów lub usług, których cena jest uzależniona od niezależnych od woli sprzedającego wahań na rynku finansowym, które mogą wystąpić w okresie odstąpienia od umowy,

·         dostawy napojów alkoholowych, które mogą być dostarczone dopiero po upływie trzydziestu dni i których cena jest uzależniona od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli sprzedawcy,

·         dostawy towarów, które zostały dostosowane do życzeń kupującego lub jego własnych potrzeb,

·         dostawy towarów łatwo psujących się i towarów, które zostały nieodwracalnie wymieszane po dostawie z innymi towarami,

·         dostawy towarów w zamkniętych opakowaniach, które kupujący wyjął z opakowania i których nie można zwrócić ze względów higienicznych,

·         dostarczenie nagrania dźwiękowego, wideo lub programu komputerowego, jeżeli zostało uszkodzone jego oryginalne opakowanie,

·         dostarczanie gazet, czasopism lub magazynów,

·         dostarczenia treści cyfrowych, chyba że zostały one dostarczone na nośniku trwałym i za uprzednią wyraźną zgodą kupującego przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a sprzedawca poinformował kupującego przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy,

·         w innych przypadkach określonych w § 1837 Kodeksu cywilnego.

4.    Aby dotrzymać terminu odstąpienia od umowy, kupujący musi wysłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy w trakcie okresu przysługującego do odstąpienie od umowy.

5.    Celem odstąpienia od umowy kupna, kupujący może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy udostępnionego przez sprzedającego, który jest udostępniony na stronie internetowej: https://www.mianola.pl/przykladowy-formularz-odstapienia-od-umowy-przez-konsumenta.doc Kupujący jest zobowiązany do przesłania odstąpienia od umowy kupna na adres e-mail lub na adres korespondencyjny sprzedającego podany w niniejszym regulaminie. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi kupującemu otrzymanie formularza.

6.    Kupujący, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić towar sprzedającemu w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru sprzedającemu, nawet jeżeli ze względu na właściwości towaru nie może on zostać zwrócony w sposób tradycyjny drogą pocztową.

7.    W przypadku odstąpienia od umowy przez kupującego, sprzedający zwróci kupującemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, środki pieniężne wraz z kosztami dostawy pobrane od kupującego w ten sam sposób. Sprzedający zwróci kupującemu otrzymane środki w inny sposób tylko wtedy, gdy kupujący wyrazi na to zgodę i nie poniesie z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.

8.    Jeżeli kupujący wybrał inny niż najtańszy standartowy sposób dostarczenia oferowany przez sprzedającego, wówczas sprzedający zwróci kupującemu koszty dostawy towaru w wysokości równej najtańszemu standartowemu sposobu dostawy oferowanemu przez sprzedającego.

9.    Jeżeli kupujący odstąpi od umowy kupna, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków kupującemu, zanim kupujący nie dostarczy towary lub nie udowodni, że wysłał towary do sprzedającego.

10.  Kupujący musi zwrócić sprzedającemu towar nieuszkodzony, nieużywany i niezabrudzony oraz w miarę możliwości, w oryginalnym opakowaniu. Sprzedający jest uprawniony do dokonania jednostronnego potrącenia należności z tytułu odszkodowania za uszkodzenie towaru z należności kupującego z tytułu zwrotu kosztów zakupu.

11.  Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od umowy sprzedaży z powodu wyprzedania lub niedostępności towaru lub zaprzestania produkcji lub importu towaru przez producenta, importera lub dostawcę. Sprzedający niezwłocznie poinformuje o tym kupującego za pośrednictwem e-maila podanego w zamówieniu i zwróci wszystkie środki pieniężne, w tym koszty dostawy, otrzymane od kupującego na podstawie umowy kupna w ciągu 14 dni od powiadomienia o odstąpieniu od umowy, w ten sam sposób lub w sposób określony przez kupującego.

12.  Jeżeli wraz z towarem kupujący otrzymuje prezent, to umowa prezentu między sprzedającym a kupującym jest zawierana z zastrzeżeniem tego, że jeżeli kupujący odstąpi od umowy kupna, umowa darowizny zawarta w odniesieniu do takiego prezentu przestaje obowiązywać, a kupujący jest zobowiązany do zwrotu prezentu wraz z towarem sprzedającemu.

 

VII.

Prawa wynikające z wadliwego wykonania

1.    Sprzedający jest zobowiązany zapewnić kupującemu towar wolny od wad. W szczególności sprzedający jest zobowiązany wobec kupującego, że w momencie odbioru towaru przez kupującego:

·         towary mają właściwości uzgodnione między stronami, zaś w przypadku braku uzgodnienia mają takie właściwości, jakie zostały opisane przez sprzedawcę lub producenta lub jakich oczekuje kupujący z uwagi na charakter towarów i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,

·         towary nadają się do celu określonego przez sprzedającego pod kątem ich użycia lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,

·         towary odpowiadają jakości lub wykonaniu uzgodnionej próbki lub wzorem, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone zgodnie z próbką lub wzorem umowy,

·         towary mają właściwą ilość, wymiar lub wagę oraz

·         towary spełniają wymogi przepisów prawa.

2.    Jeżeli usterka pojawi się w ciągu roku od otrzymania towaru przez kupującego, który zawarł umowę kupna jako konsument nie prowadzący działalności gospodarczej, przyjmuje się, że towar był wadliwy już w momencie jego otrzymania. Kupujący, który zawarł umowę kupna jako konsument nie prowadzący działalności gospodarczej, jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu wady, która ujawniła się na produkcie w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od jego otrzymania. Postanowienie to nie ma zastosowania w przypadku towarów sprzedawanych po obniżonej cenie ze względu na wadę, dla której ustalono niższą cenę, zużycie spowodowane normalnym użytkowaniem towarów lub w przypadku towarów używanych ze względu na wadę odpowiadającą stopniu użytkowania lub zużycia, które towary miały w momencie przyjęcia przez kupującego lub jeżeli wynika to z właściwości towarów.

3.    W przypadku wady, może kupujący, który zawarł umowę kupna jako konsument nie prowadzący działalności gospodarczej, złożyć reklamację do sprzedawcy i zażądać:

·         wymianę na nowy towar,

·         naprawę towaru,

·         rozsądny rabat,

·         odstąpić od umowy.

4.    Kupujący, który zawarł umowę kupna jako konsument nie prowadzący działalności gospodarczej, ma prawo odstąpić od umowy,

·         jeżeli towary mają poważną wadę,

·         jeżeli nie można prawidłowo korzystać z produktu z powodu ponownego wystąpienia wady lub wad po naprawie,

·         w przypadku dużej liczby wad towarów.

5.    Sprzedający zobowiązany jest do przyjęcia reklamacji w każdym punkcie sprzedaży, w którym możliwe jest przyjęcie reklamacji, ewentualnie także w siedzibie lub w lokalu prowadzenia działalności gospodarczej. Sprzedawca zobowiązany jest wydać kupującemu pisemne potwierdzenie, że kupujący skorzystał z przysługujących mu praw, podając treść reklamacji oraz sposób rozstrzygnięcia reklamacji wskazany przez kupującego, a także potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie wykonania naprawy i czasu jej trwania lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji.

6.    Sprzedawca lub upoważniony przez niego pracownik podejmie decyzję w sprawie reklamacji niezwłocznie, w przypadkach złożonych w ciągu trzech dni roboczych. Do powyższego terminu nie wlicza się czasu adekwatnego do rodzaju produktu lub usługi, niezbędnego do fachowej oceny wady. Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać załatwiona niezwłocznie, w terminie 30 dni od daty zgłoszenia reklamacji, chyba że sprzedający i kupujący uzgodnią dłuższy termin. Po upływie tego terminu reklamacja zostanie uznana za istotne naruszenie umowy, a kupujący będzie miał prawo do odstąpienia od umowy kupna. Termin zgłoszenia reklamacji uznaje się w chwili, w której zawiadomienie kupującego ( skorzystanie z prawa rękojmi) dotrze do sprzedającego.

7.    Sprzedający poinformuje pisemnie kupującego o rozstrzygnięciu reklamacji.

8.    Prawo z tytułu rękojmi za wady rzeczy nie przysługuje kupującemu, jeżeli przed odebraniem rzeczy wiedział on, że rzecz ma wadę lub jeżeli kupujący sam ją spowodował.

9.    W przypadku uzasadnionej reklamacji kupujący, który zawarł umowę kupna jako konsument nie prowadzący działalności gospodarczej, ma prawo do odszkodowania za uzasadnione koszty poniesione w związku z reklamacją. Kupujący może skorzystać z tego prawa u sprzedawcy w ciągu jednego miesiąca po upływie okresu gwarancji.

10.  Sposób złożenia reklamacji ustala kupujący.

11.  Prawa i obowiązki stron umowy w odniesieniu do praw wynikających z wadliwego wykonania umowy regulują § 1914-1925, 2099-2117 i 2161-2174 kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów.

12.  Części zamienne są przeznaczone wyłącznie do fachowego montażu, w związku z czym przy składaniu reklamacji należy przedstawić dowód fachowego montażu. Profesjonalny montaż oznacza montaż przeprowadzony przez wykwalifikowaną osobę ( instalatora, elektryka itp.), która posiada uprawnienia do wykonywania takich prac. Dokument ten stanowi potwierdzenie montażu części zamiennej, ze wskazaniem procedury technologicznej i wykonanych prac, z którego wynika, że część zamienna będąca przedmiotem reklamacji została zamontowana w określonych towarach (należy wskazać rodzaj towaru i numer seryjny).

 

VIII.

Dostawa

1.    Strony mogą przekazywać sobie wszelką pisemną korespondencję za pośrednictwem poczty elektronicznej.

2.    Kupujący zobowiązany jest dostarczać Sprzedającemu korespondencję na adres e-mail wskazany w niniejszym regulaminie. Sprzedający dostarcza kupującemu korespondencję na adres e-mail podany w koncie klienta lub zamówieniu kupującego.

 

IX.

RODO

1.    Przetwarzane dane osobowe są objęte najwyższym standardem ochrony zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych oraz zasadami wymienionymi na stronie internetowej Sprzedawcy:

·         https://www.mianola.pl/polityka-prywatnosci-pliki-cookies-i-19

 

X.

Pozasądowe rozstrzyganie sporów

1.    Właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umowy kupna-sprzedaży jest Czeska Inspekcja Handlowa z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, numer identyfikacyjny: 000 20 869, adres internetowy: https://www.coi.cz/en/information-about-adr/. Platforma internetowego rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów między sprzedawcą a kupującym wynikających z umowy kupna.

2.    Europejskie Centrum Konsumenckie Polska z siedzibą przy Placu Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa, adres internetowy: https://konsument.gov.pl/ jest punktem konsultacyjnym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).

3.    Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie koncesji handlowej. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwa inspekcja handlowa. Czeska Inspekcja Handlowa w określonym zakresie nadzoruje m.in. przestrzeganie ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów.

 

XI.

Postanowienia końcowe

1.    Wszelkie ustalenia pomiędzy sprzedającym i kupującym reguluje prawo Republiki Czeskiej. Jeżeli relacja zawarta w umowie kupna-sprzedaży zawiera element międzynarodowy, strony uzgadniają, że relacja ta podlega prawu Republiki Czeskiej. Powyższe nie narusza praw konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

2.    Sprzedający nie jest związany z kupującym żadnymi kodeksami postępowania w rozumieniu § 1826 (1) (e) kodeksu cywilnego.

3.    Wszelkie prawa do strony internetowej sprzedającego, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafik, znaków towarowych, logotypów oraz innych treści i elementów, należą do sprzedającego. Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub wykorzystywanie w inny sposób strony internetowej lub jej części bez zgody sprzedającego.

4.    Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w sklep internetowy lub korzystania z niego niezgodnie z jego przeznaczeniem. Kupujący nie może stosować przy korzystaniu ze sklepu internetowego jakichkolwiek zabiegów, które mogłyby mieć negatywny wpływ na jego funkcjonowanie oraz nie może wykonywać jakichkolwiek czynności, które mogłyby umożliwić jemu samemu lub osobom trzecim ingerencję w oprogramowanie lub inne elementy sklepu internetowego lub korzystanie z nich w sposób niedozwolony oraz korzystanie ze sklepu internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub celem.

5.    Kupujący niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 (2) kodeksu cywilnego.

6.    Umowa kupna, w tym regulamin, jest archiwizowana przez sprzedającego w formie elektronicznej i nie jest dostępna.

7.    Sprzedający może zmienić lub uzupełnić treść niniejszego regulaminu. Postanowienie to nie narusza praw i obowiązków powstałych w okresie obowiązywania poprzedniej wersji regulaminu.

8.    Załącznikiem do regulaminu jest wzór formularza odstąpienia od umowy, który jest dostępny pod następującym adresem internetowym: https://www.mianola.pl/przykladowy-formularz-odstapienia-od-umowy-przez-konsumenta.doc

 

 

Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 1 listopada 2024 r.

 

 

Regulamin w formacie PDF (pobierz)